خانه / روح و ارواح / مراقبه چیست؟ تاثیر و کاربردهای آن چگونه است؟

مراقبه چیست؟ تاثیر و کاربردهای آن چگونه است؟

مراقبه چیست؟ تاثیر و کاربردهای آن چگونه است؟

مراقبه چیست؟ تاثیر و کاربردهای آن چگونه است؟

مراقبه چیست؟ تاثیر و کاربردهای آن چگونه است؟

مراقبه به معنای مراقبت و نظارت کردن می باشد. مراقبه اثرات مثبتی بر روی ذهن و جسم می گذارد مانند: رسیدن به آرامش، افزایش تمرکز، کاهش استرش، افزایش همدردی و دلسوزی، افزایش ماده خاکستری مغز. مراقبه را می توان از روزی دو دقیقه شروع کرد و به بیست دقیقه رساند.

روشهای انجام مراقبه

یک مکان ساکت و راحت پیدا کنید بهتر است نور مکان کم باشد‌‌. چهار زانو روزی زمین نشسته یا روی صندلی کف پاها روی زمین، کمر صاف ری الاکس و راحت تا انرژی به راحتی جریان یابد. چشمهای خود را ببندید راحت و رها و آزاد باشید (می توانید در حین مراقبه شمع و عودی روشن کنیدیا یک موزیک ملایم بی کلام بگذارید).
بهتر است شروع مراقبه همراه با تنفسهای عمیق شکمی باشد. (برای آرامش بیشتر می توانید تجسم کنید تمام خستگی ها اضطرابها نگرانی ها و انرژیهای منفی از سر و بدن شما بیرون می آید و انرژیهای الهی و نور طلایی رنگ و عشق الهی از سر و کف پای شما وارد بدنتان می شود). در سکوت باشید ذهن خود را رها کنید می توانید روی چشم سوم تمرکز کنید در پیشانی بین دو ابرو تمرکز کنید ناظر باشید در سکوت و آرامشی مطلق و بی همتا به سر ببرید اگر فکری به ذهنتان خطور کرد فقط ناظر باشید قضاوت نکنید. در پایان تک تک اندامهای خود را آهسته تکان دهید و از حالت مراقبه خارج شوید . در ابتدا می توانید از روزی دو دقیقه شروع کنید و به بیست دقیقه برسانید و این مراقبه را تبدیل به عادت روزانه خود کنید. اگر بعد از تمرین سنگینی سر یا از این قبیل حالات احساس کردید نگران نباشید مدت زمان مراقبه خود را در روز کمتر کنید و آهسته آهسته این حالات از بین میرود این حالتها طبیعی هست. یکم فشار وارد میشود چون اضطرابها و خشمها ناراحتی و … در حال خروج هستند پس تمرین را قطع نکنید آهسته و پیوسته ادامه دهید.

====================
تنفس رنگین کمانی و دایره محافظ

نفس رنگین کمانی نوعی تنفس پالاینده است که هاله را پاک می کند . انرژی های ناموافق را پراکنده می سازد و اثر مفید و مستقیمی بر کالبد های لطیف دارد.
انجام این تمرین پس از کارهای معنوی یا در پایان روز بسیار مفید است.

loading...

نحوه تمرین تنفس رنگین کمانی :

در حالی که پاهایتان به اندازه عرض شانه از هم باز و دست هایتان در دو طرف بدنتان شل و آویزان است ، بایستید. سه بار تنفس کامل انجام دهید . بگذاريدشانه هایتان بیفتند و بدنتان را وانهاده سازید . به هنگام بازدم هر گونه ناراحتی و اضطراب را رها سازید . اين پیام را برای بدنتان بفرستید که این کار را برای کل دستگاههای آن درمان بخش است. اكنون تصور کنید که می توانید به شیوه زیر خود را با هفت دایره نور رنگی محصور سازید . اكنون آرام و عمیق انجام دهید . به هنگام انجام این کار نور قرمزی را ببینید که از پشت پاشنه هایتان بر می خیزد و با گذشتن از پاها تا بالای سرتان حرکت می کند. به هنگام باز دم این نور قرمز را ببینید که از جلوی بدنتان به پایین حرکت می کند تا این که به زیر پاهایتان می رسد . شما اکنون در میان دایره ای از نور قرمز محصور هستید. رنگ نارنجی را درکشید و به شیوه ای مشابه دایره قرمزتان را با آن محصور کنید. مطمئن شوید که نور نارنجی کاملا آن را محصور کرده و دایره ای نارنجی رنگ را در بیرون از آن تشکیل دهد. رنگ زرد را در کشید و دایره نارنجی را با آن محصور کنید.

رنگ سبز را درکشید و دایره زرد را با آن محصور کنید.

رنگ آبی را درکشید و دایره سبز را با آن محصور کنید.

رنگ نیلی را درکشید و دایره آبی را با آن محصور کنید.

رنگ بنفش را در کشید و دایره نیلی را با آن محصور کنید.

شما اکنون با رنگین کمانی شگفت از نور محاصره شده اید. بدون اینکه از جای خود حرکت کنید مستقیما به تمرین دايره محافظ بپردازید. می توانید در ادامه این تمرین ، تمرین دایره محافظ را انجام دهید .

مطلب مرتبط:

گنج بزرگ ایرانیان را بشناسید

تمرین معنوی ساده برای پاکسازی یا شفای روح

loading...

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

x

این مطالب را نیز ببینید!

چرا ارواح روی زمین می مانند؟

چرا ارواح روی زمین می مانند؟ 👻 چرا ارواح روی زمین می مانند؟ روحی كه ...